pondelok 13. augusta 2012

Malé radosti

K napísaniu tohoto článku ma inšpirovala kamarátka. Položila zaujímavú otázku „prečo mám potrebu si niečo kúpiť, keď si chcem urobiť radosť?“ Poznáte to? Ja veru áno.
Keď ma niekto nahneval, urazil, alebo som proste mala zlý deň, cestou domov mi nohy už akosi samé vošli do obchodu a von som odchádzala s pomasírovanými nervami a nejakou maličkosťou v ruke. Obľúbený časopis, nový lak na nechty, kabelka, náušnice, šaty... v zásade všetko normálne a dôležité veci. Až na to, že som ich kupovala v návale emócií a bez toho, aby som ich skutočne nutne potrebovala. A potom som sa ocitla ako nezamestnaná na úrade práce. Predtým som bola zvyknutá na mesto, všetko vždy po ruke a hlavne na účte vždy nejaké peniaze. Teraz už tretí mesiac na účte veľká nula, depresívnych dní pribúdalo, doobedia v pyžame, veď načo sa prezliekať, vlasy tiež netreba česať nejak často... Ako by som si priala len nejakú prkotinu, ale nie, ja trčím v dome na dedine, ani mizerná pizza sa tu nedá objednať!

A tak som začala premýšľať, o čo vlastne ide? Ako sa dostať z letargie? Ako si môžem každý deň urobiť krajším a dať sama sebe najavo, že mám svoju hodnotu, mám sa rada?

Stará klišoidná veta vraví, že šťastie si za peniaze nekúpiš. A má pravdu. Často nakupujeme veci, ktoré ani nepotrebujeme, len preto, aby sme si dodali pocit dôležitosti. Pritom tie veci zvyčajne neriešia náš skutočný problém. A naopak, keď ide skutočne len o to, dopriať sama sebe niečo pekné, nemusí to vôbec stáť peniaze (alebo len málo :))

Takže keď Vás nabudúce chytí „depka“, skúste, toto pomáha mne, možno pomôže aj Vám :)

· Dopriať si voňavý kúpeľ s penou až po vrch vane

· Zapáliť si sviečku, kvapnúť do aromalampy osviežujúcu mandarinku alebo relaxačnú levanduľu

· Pustiť si skvelú hudbu, nahlas si zaspievať

· Uvariť či upiecť niečo skvelé, vyskúšať nový recept a pekne to naservírovať

· Prestrieť stôl s pekným obrusom, riadom, ktorý vyberáte len na špeciálne príležitosti, dať na stôl kvety, hoci len natrhané na lúke, nemusia byť z kvetinárstva

· Pozrieť si zaujímavý film či vtipné video

· Prečítať si knihu

· Dať si chutnú kávu s najlepšou kamoškou

· Obliecť si pekné šaty, hoci len na doma

· Nalakovať si nechty, dopriať si pleťovú masku alebo si urobiť pekný makeup

· Vyskúšať nový účes, trebárs podľa tutorialu na youtube

· Zacvičiť si alebo zájsť na dlhú prechádzku lesom

· Poprosiť o masáž nôh svojho drahého... možno to bude začiatok ešte krajšieho večera ;)

Tak asi toľko z mojej strany. Ak máte nejaké ďalšie nápady, čo v zlej chvíľke pomáha Vám, sem s nimi :) Prajem Vám krásne dni!

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára