utorok 4. marca 2014

Bezlepkové brownies

Odkedy varíme bez lepku a mlieka, myslela som si, že budeme jesť zdravšie. Lenže keď tak vidím zloženie všelijakých bezlepkových zmesí na pečenie a spol., nejak ma ten pocit prechádza. A tak sa čo najviac snažím hľadať také možnosti, kde nepotrebujem žiadne náhradky, ale využijem naozaj prirodzene bezlepkové suroviny.


A tak keď som narazila na tento recept, povedala som si, že za pokus to hádam stojí :) Nedajte sa odradiť fazuľou. Aj keď deti zdesene vyhlasovali, že fazuľový koláč je fuuuj a také jesť nebudú, keď bol hotový, nikto mi neveril, že tam fazuľa ozaj je. :) 
Tak teda poďme k receptu:

Potrebujeme:
2 hrnčeky uvarenej azuki fazule (z 1 hrnčeka suchej cca)
2 vajcia
1/3 hrnčeka kokosového oleja
1 vanilkový cukor
1/2 hrnčeka trstinového cukru
1/4 hrnčeka medu
1/2 hrnčeka kakaa
2PL kukuričného škrobu (gustin, zlatý klas)
1 čl sódy
1 a pol čl prášku do pečiva (vínny kameň)
za dve hrste nasekaných mandlí (môže, nemusí)
prípadne posekaná čokoláda

Fazuľu rozmixujeme na hladko. Pridáme vajcia a rozpustený kokosový olej. Premiešame a pridáme suché prísady. V originálnom recepte písali pol hrnčeka kakaa, ja som mala holandské kakao z Lidla a nedala som celú túto dávku, pripadalo mi to už šialene tmavé a husté. Cesto mi vyšlo na jeden menší plech a koláč sa piekol pri 180° asi 20-25min. Po upečení som ho poliala roztopenou čokoládou a posypala orechmi. 


Priznám sa, že som si od tohto experimentu veľa nesľubovala, výsledok ma však skutočne prekvapil. Koláčik krásne narástol, vôbec nebol ubitý, placatý, neforemný. Práve naopak, bol chutný a jemný. A že sme mali toho Valentína, brownies sme si romanticky ozdobili umelo chutiacimi jahodami z dovozu :))


Jedno obrovské plus tohto receptu, oproti iným bezlepkovým koláčom je, že tento je jedlý ešte aj na druhý deň. A nie len jedlý, on je dokonca chutný, krehký, skrátka taký, ako by koláč mal byť. Len sa dosť mrví (ale to mu odpúšťam:)). Skutočne odporúčam, vyskúšajte. 

Tak príjemné pečenie a dobrú chuť! :)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára