utorok 28. augusta 2012

Krásna žena, mama, fotografka...

Pred časom som na facebooku objavila túto fotografku. Jej fotografie ma oslovili, tak som lajkla jej stránku. Pár mesiacov som ich obdivovala, a tak som sa úplne mimochodom dozvedela, že táto žena je matkou deviatich detí! Priznám sa, ostala som v šoku. A nedalo mi to pokoj. Strašne ma zaujímalo, ako sa to vôbec dá. Ja mám deti dve a často mám pocit, že nič nestíham, nezvládam, nedokážem zorganizovať...


A tak mi napadlo, že  nebudem hútať nad teóriu, ale spýtam sa priamo jej. Tak nech sa páči, čítajte ako to vyzerá v jedenásťčlennej rodinke úspešnej fotografky :)



ja: Lisa, obdivujem Vašu tvorbu, ale aj Vás ako osobu, matku tak veľkej rodiny! Zaujímalo by ma pár vecí. Kedy ste sa rozhodli stať sa fotografku? Pred alebo až po tom, ako ste sa stali matkou?

Lisa: Ďakujem Mária, ste milá :) Fotografia ma zaujímala vždy, už od detstva. O fotenie na profesionálnej úrovni som sa začala zaujímať po narodení môjho piateho dieťaťa - túžila som mať lepšie fotky svojich detí, odtiaľ to vzišlo. 



ja: Koľko rokov majú Vaše deti?

Lisa: Ok, toto bude dlhšie :) Clint má 15, Calista má 13, Damien 11, Theron  9, Adrian 6, Quentin 5, Camille 4, Octavia 3, a Elliott bude mať v októbri rok.



ja: Ako vyzerá Váš bežný deň?

Lisa: Och, je šialene rušný! Tu je zhustená verzia :) Vstávame o 6.00, chystáme raňajky a pripravujem deti do školy, nakojím najmladšieho. O 6.30 odvezieme najstaršie 3 deti na autobusovú zastávku. Pomáhame mladším deťom s domácimi úlohami. O 7.30 vezieme tri mladšie deti na autobus (v dome ostávajú už len tri :)) Dve dievčatá nachystáme do škôlky, kde ich manžel zavezie na svojej ceste do práce. V tejto chvíli mi doma ostáva už len najmladší. Nakŕmim ho, vyložím veci z umývačky a upracem raňajkový neporiadok. Naložím práčku, vyberiem veci zo sušičky. Pohrám sa s malým, prípadne sa snažím niečo editovať, odpovedať na maily. 11.15 nakladám malého do auta a ideme po škôlkarky. Prídeme domov, dáme si obed a uložím deti spať. Kým spia upratujem, vymyslím večeru alebo urobím niečo pracovne. Alebo si zdriemnem s nimi :)  Okolo 15.30 keď sa deti zobudia, poobliekame sa a ideme čakať staršie k zastávke. Občas zbehnem do mesta pre nejaké potraviny. Potom idú deti na futbalový tréning a keď sa vrátia, chystáme večeru, pri čom mi našťastie pomáha manžel. Potom pomáhame deťom s domácimi úlohami. Okúpeme ich a pripravíme na spanie. A potom odpadneme od vyčerpania :)



ja: Aké je Vaše tajomstvo, ako byť krásnou ženou, dobrou matkou a úspešnou fotografkou v jednej osobe?

Lisa: Och, tak s týmto veľmi bojujem. Je veľmi ťažké udržať v rovnováhe domáce povinnosti s pracovnými. Naozaj sa snažím robiť to najlepšie, čo viem, ale mávam pocit, že deň nikdy nie je dosť dlhý. Snažím sa obmedzovať počet fotení, ktoré vezmem, aby mi to neprerástlo cez hlavu, ale na druhej strane, často neviem povedať "nie", takže mi to nie vždy vychádza. Snažím sa väčšiu časť editovania urobiť kým deti spia cez obed alebo v noci, ale opäť, nie vždy sa to podarí. Jednoducho len robím to najlepšie, čo môžem. A našťastie mám manžela, ktorý ma podporuje a pomáha mi :)


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára