štvrtok 23. augusta 2012

Senzorický chodníček

Ďalšia skvelá outdoorová aktivita pre deti! Aspoň tie moje milujú behať bosé po mäkkučkej trávičke :) Tak aby tých vnemov mali viac, vyrobili sme si, síce len narýchlo, malý "senzorický chodníček". Použili sme čo bolo na dvore - piesok, okrúhle kamienky, mulčovaciu kôru, seno. Medzi jednotlivými políčkami som nechala políčko trávy. Až neskôr mi napadlo, že sme si chodníček mohli urobiť do kruhu, hoci by sa aj políčka opakovali. Nabudúce to určite vyskúšame :)



Musím povedať, že už samotná príprava bola zábavná. Deti nosili kamienky v detskom fúriku, vymýšľali, čo by sa ešte dalo použiť... Okrem príjemnej masáže nôh sme si precvičili aj vnímanie teploty. Hovorili sme si, čo nám nôžky chladí a čo vnímame ako teplé, zistili sme, že najteplejšie je seno a najchladnejšie kamienky. Zábava to bola skvelá ako pre deti, tak aj pre mňa, dokonca si chodníček vyskúšala aj babka :)



Chodníček sme zatiaľ nezrušili, deti naň vybehnú kedykoľvek aj samé, najlepšie je to podľa mňa ráno, keď je na tráve ešte rosa. Najbližšie teda vyrábame väčší a pouvažujem, čo iné by sa ešte dalo na tento účel použiť.




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára