streda 5. septembra 2012

Slivkovo-jablkový džem

Hoci som sa po minulé roky zaváraniu celkom úspešne vyhýbala, toto leto som mu prišla na chuť! Okrem klasického malinového som sa rozhodla vyskúšať aj niečo nové - slivkovo-jablkový džem s koriandrom. Trochu som sa obávala, nikdy doteraz som do džemov nepridávala koreniny... ale moje obavy boli úplne zbytočné, džem mal veľký úspech, mala som čo robiť, aby som ho zachránila aj na zimu :)
Tak teda, tu je recept, vyskúšajte!
 

Potrebujeme:
500g jabĺk
500g sliviek
1 zarovnaná lyžička koriandra
1 vetvička mäty
1 balíček Gelfix Extra 2:1
400g kryštálového cukru
100g medu
3 lyžice červeného vína

Postup:
Jablká nahrubo nastrúhame, slivky pomelieme na mäsovom mlynčeku. Pridáme mletý koriander a nadrobno nasekanú mätu. Želírovací prípravok zmiešame s 2 lyžicami cukru a pridáme k ovociu, privedieme k varu a asi minútu povaríme. Potom pridáme zvyšný cukor a med a ešte aspoň 5minút varíme (ja som ochutnala, či už sú jablká mäkké a podľa toho som varila). Odstavíme, pridáme červené víno a ihneď plníme do pohárov. Poháre uzavrieme a otočíme hore dnom na 5 minút.

2 komentáre: