piatok 11. januára 2013

Vianočné bokehové variácie

Dovolenka medzi sviatkami, deti pozerajú Popolušku, ja chrúmem už tretí "posledný" medovník, sviatočná nuda ako má byť. Vonku je tma, v kozube ohník, svetielka na stromčeku rozsvietené... a tak som dostala nápad. Už dávnejšie som videla fotky s bokehom rôznych tvarov. Teplú vodu som teda neobjavila, ale aspoň som sa zabavila :)


Ak sa chcete týmto spôsobom zabaviť tiež, tu je môj malý návod.

Potrebujeme: papier, nožnice, prípadne vyrezávačku na rôzne tvary (ja som mala len vločku), objektív s pevným ohniskom (aj foťák samozrejme :)) a svetielka.



Na papier si obkreslíme tvar objektívu (napr. podľa krytky) a do stredu vyrazíme resp. vystrihneme malý otvor. Ja som skúsila srdiečko a vločku. Otvor ale musí byť menší ako je otvor clony v objektíve, takže cca do 2 centimetrov priemer. Potom objektív odcloníme na "plnú dieru", tj. najnižšie možné clonové číslo, v mojom prípade to bolo 1,8. Priložíme papier s vystrihnutým vzorom, na dvoch stranách som si ho aj prichytila tenkým prúžkom lepiacej pásky o objektív. Keď to máme všetko správne, môžeme pozrieť do hľadáčika a v zornom poli by sme nemali vidieť nič z papiera. Exponujeme aj zaostrujeme manuálne. Treba skúšať čo vyzerá najlepšie. Vtip je trochu v tom, že cez hľadáčik nevidíme ako to bude vyzerať vo výsledku, vidíme len mieru rozostrenia, takže potom treba stále mrknúť na displej a podľa toho upravovať.
No a tu sú moje prvé pokusy:


 

Chcela som potom skúsiť aj niečo duchaplnejšie, nie len samotné svetielka, ale išiel ma šľak trafiť :) Nevedela som nájsť tú správnu vzdialenosť, bola už veľká tma, fotka je zašumená a aj tak to nie je celkom to čo som chcela, ale čo už, viac nevyšlo, možno nabudúce :)





Nakoniec som ešte skúšala vytvoriť bokeh z kvapiek vody, ten však bol veľmi slabučký a nevýrazný, tak fotku nepridávam, musím to ešte dotiahnuť do dokonalosti a potom sa pochválim :)

Príjemné experimentovanie a krásne dni!













Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára